söndag 31 maj 2009

I fredags så fick Idden åka till snälla farbror doktorn på Ulvsbys smådjursklinik.
Jag märkte i onsdags att han började bli hes och inte ville äta, försökte att spy men det kom ingenting, i torsdags tappade han rösten helt min stackars lilla pratkvarn och blev så trött och hängig så jag ringde till veterinären och fick en tid på fredag morgon.
Veterinären trodde att det kunde vara ett grässtrå som fastnat i halsen på honom och gav honom lugnande så att dom kunde kika i halsen.
Dom hittade ingenting men han var väldigt röd och svullen så dom gav honom kortison och nu har han fått tillbaka sin röst som tur var.
Stackarn var fortfarande drogad när vi kom hem och vinglade omkring tills han gav upp och la sig ner och sov resten av dagen tillsammans med Phoenix som höll honom sällskap och passade på att gosa riktigt ordentligt.
Men alla på kliniken var så imponerade av Idden, veterinären hade aldrig sett en så stor katt och fick bara fram "Wow" när han först fick se honom.
Fick beröm utav nästan alla som jobbade där och då blir man väldigt stolt över sin lilla älskling :)

Sen har jag äntligen skaffat mig en ny kamera så nu kan jag ta hur många kort som helst på pälsklingarna!

Men Idden har mest bara sussat
Fast man måste ju ställa upp på att leka lite med lillebror också

1 kommentar:

  1. Stackars Idden, samma sak hände Brolle för 1 år sedan, trodde också att det var ett grässtrå!!!! Många krya på dig hälsningar!
    kramar från brollekattfamiljen.
    Och en stor släktkram till brorsan som blir 15 v idag!

    SvaraRadera