onsdag 15 juli 2009

Fiskarkatterna

Hej på er allihop!
Den här gången är det matte Erica som får skriva inlägget då pälsklingarna fortfarande är ute i sommarstugan medans jag åkte hem och tvättade lite.
Vi åkte ut i måndagsförmiddag och vi har haft det så mysigt!
Jag och min svåger har varit ute och fiskat och fått upp både abborre och gädda och självklart får katterna äta färsk fisk.
Phoenix är den enda som är intresserad av fisken innan den är rensad och tillagad, det är ju hur roligt som helst att peta på den och tugga lite på huvudet och stjärten.
Idden ville också se vad det är för speciellt med en hel fisk men då kom det lite morr ifrån Phoenix :D
Men oh så musmigt det var att äta stekt abborre, och ikväll blir det kokt gädda till middag.





Alla katterna slickade sig nöjda om munnen efter fisken

Oh mamsen vad har du för något gottigt till mig?
Wilma tycker som vanligt bäst om att ligga inne och sova, gärna i fönstret så att man iaf får luft och kan se vad alla andra håller på med för spännande saker.
Men Phoenix har varit riktigt modig och vågat sig ut i sele, vi var till och med ute på bryggan och myste tillsammans. Spännande var det, men säkrast att hålla sig så nära mig som möjligt utifall att något skulle hända.

Riktigt skönt när vinden blåser i pälsen.Men i rastgården är det säkrare att vara när man ska smyga på saker, katterna sitter ute hela nätterna och spanar.Därför är dom så trötta på dagarna och det finns inte något mysigare än att gå in till dom för att vila en stund, det är alltid någon som vill ligga och gosa med en.
Idden kom och kröp ner hos mig och vi låg och kramades i över en halvtimme, det är så underbart att ha en livslevande nallebjörn som man kan krama och pussa på när man ska sova.

Nu ska jag åka ut till mina pälsklingar igen och pussa extra mycket på dom!

4 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder! Vi slickar oss om munnen! Färsk fisk, mums!!

    Tass

    Asterix, Lukas & Molly

    SvaraRadera
  2. Söt han är med fisken, Phoenix!
    Nästa gång det blir fiskfest kan ni väl bjuda hem oss också! ;)

    Tass och kram från Zeke, Texas & Hajen (+ matte)

    SvaraRadera
  3. Ja, mums ni får! Fina kissarna (puss till er)
    Vi vill också komma på fiskfest!

    Och broder Phoenix,vackra brorsan, du ser ut att ha vuxit en hel del. Inte kan man ta miste på att du och Pinkerton är kullsyskon.

    Stora kramar till er från brollekattfamiljen

    SvaraRadera
  4. Nyfångad firre är mums för både 2 och 4benta. :-)

    SvaraRadera