fredag 24 juli 2009

Hemmamys

Mjau på er!

Den här veckan har det varit så dåligt väder här hemma så vi har bara legat inne och latat oss hela dagarna, det är bra skönt att vara katt...

Jag älskar min storebror Ider för han tar så bra hand om mig, här ligger vi och spoonar.
Jag älskar Wilma också, vi brukar sitta och spana på gerbilerna tillsammans.
Och nu när jag har haft så mycket tid över har jag kommit på det ultimata sättet att dricka vatten på, det funkar dock bara med vattenskålen och inte fontänen.
Man lägger sig framför skålen med tassarna runt den, kör ner hela ansiktet så man blir helt blöt samtidigt som man paddlar med tassarna utanför, det är jätteroligt! Tyvärr har mamma inte lyckats fånga det på film än :(Mamma säger att jag är världens finaste bebis, och jag håller faktiskt med henne...

Se djupt in i mina vackra bruna ögon...............nu känner du att du vill ge mig lite godis
Idag fick jag ett tuggben utav mammaNi förstår, det kliar så mycket i mina tänder så jag går runt och tuggar på allt. Mamma säger att det är för att jag håller på att få vuxentänder, och det stämmer nog för jag har växt jättemycket sista tiden, nu väger jag hela 4,1kg. Titta bara vilka vuxna tänder jag har!
Det är jättegott med ett tuggben när det kliar, även om det tydligen är till vovvar.



Sen är vi katter lite extra glada för mamsen har fått jobb, och inte vilket jobb som helst utan i en djuraffär....tänk vad mycket nya saker vi kommer få!
Tass och nospussar till alla er som läser våran blogg!

1 kommentar: