tisdag 7 juli 2009

Nu var det ett tag sedan något hände i den här bloggen så jag tyckte det var på tiden att jag, Phoenix, fick skriva något.

Tänkte börja med att berätta om mitt äventyr hemma hos Guinness och Avannah.
Guinness är en katt som bodde hemma hos mamma och pappa när hon var bebis, Wilma och Idden hjälpte till att ta hand om henne och hennes bror.
Sen när hon blev tillräckligt stor för att få ett eget hem så flyttade hon till ett par kompisar till mamma och pappa, men vår familj brukar fortfarande ställa upp som kattvakt åt henne.
Hon är en jätterolig lekkompis, och även om hon är 2år gammal så är jag större än henne :DMen hos Guinness bor det även en hund, Avannah, hon var jääättestor och lite läskig.
Fast när hon var inlåst så var det förstås inte så farligt, då kunde jag ligga på hennes bur och dingla med tassarna mellan gallret.


Jag tror att hon var mer rädd för mig än vad jag var för henne, men dela på godis kunde vi i alla fall.


För en vecka sen så skulle mamma och pappa på något som hette Arvikafestivalen, dom skulle dit och lyssna på musik eller nåt sånt.
Då fick jag, Wilma, Idden och Guinness vara ute i sommarstugan med mormor och morfar, för Guinness föräldrar skulle också följa med mamma och pappa.
Vi hade jätteroligt och lekte och sov hela dagarna, på nätterna var det så spännande att vara utomhus och titta på allt som rörde sig i mörkret....men när det åskade så blev jag lite rädd :(
Mamma hann inte ta så många kort innan hon åkte men jag tänkte visa ett par som bevis på att vi faktiskt var därute.
Jag hann att sakna dom jättemycket så när dom kom hem i söndags spann jag som en tok (som vanligt) och har knappt lämnat mammas sida sen dess...det är så mysigt att ha henne hemma igen.

Här är jag

Här är jag och Idden
Det här är Guinness
Och Wilma ville bara visa ryggen

2 kommentarer:

  1. Hej snyggaste brorsan! Vilket äventyr du varit med om. Och vilka roliga och fina buskompisar du har.
    Matte säger att du är såååå vacker, och att det var bra att du tog tag och uppdatera bloggen, så vi kan följa dig.
    Kram från Pinkerton, matte och missarna i Uppsala

    SvaraRadera
  2. Bilden på dinglande tassar ovanpå hundburen är ju bara sååå söt juh.

    SvaraRadera