onsdag 26 augusti 2009

Hej hej, nu var det längesen vi skrev något igen men det är så att mamsen har börjat på ett nytt jobb nu så hon hinner inte ta några fina kort på oss på dagarna och när hon kommer hem gosar vi mest hela tiden.

Phoenix har fått diarré och det verkar inte bli bättre vad matte än gör så på fredag ska han till veterinären och undersökas, så ni får hålla alla tassar för att inget är fel och att han snart mår bra igen.

Wilma har insett att högst uppe på bokhyllan är bästa stället att ligga när hon inte vill bli störd för där kan inte vi andra komma upp, fuskigt tycker jag.

Och jag luffsar mest omkring som vanligt och sover i mina kartonger när jag blir trött, däremot så badade jag förra veckan och jag var så duktig så ni anar inte.
Sa inte ett knyst och försökte inte smita, jag börjar bli van nu och det är ingen idé att kämpa emot.

Många nospussar på er sålänge
/Idden

4 kommentarer:

  1. Jobbigt med jobbande Mattar säger Ligan med.
    Dom borde BARA vara hemma och vara klappmaskiner juh ! :-)

    SvaraRadera
  2. Hej pälsklingar och matte!
    Vilken mysig blogg ni har och så fina bilder!
    Nu har jag lagt in en länk till er i min vänsterkolumn under rubriken "Snygga katter som jag beundrar!" ^^
    TassKram bloggkatten Wikki

    SvaraRadera
  3. Jag hade också problem med magen när jag var i din ålder. En gång kom det till och med blod :( Men pigg och glad var jag ändå och det är alltid ett gott tecken!
    Jag blev frisk genom att matte först fick svälta mig i ett dygn och sen fick jag sakta, sakta börja äta specialmat som är lätt för magen att smälta (Royal Canins) som man köper hos veterinären. Bara torrfordersvarianten funkade för mig. Till slut blev jag bra och kunde gå över till min vanliga mat. Fast här var det också viktigt att gå över SAKTA! Magen är så känslig länge efteråt.

    Hoppas du snart blir frisk!

    Nospussar från Hajen

    SvaraRadera
  4. Här hittar vi ju massor av härliga bilder på våra snygga bröder.Hoppas att Phoenix mage repar sig snart, himlars jobbigt med ont i kistan.
    Kramar
    Från Fargo och Sumo med kompisar

    SvaraRadera