måndag 10 augusti 2009

Våra andra pälsklingar

Jag kände att det är på tiden att jag presenterar familjens två minipälsklingar, Saga och Pixel!
Saga och Pixel är två stycken Gerbil systrar på ca 10månader, dom blev en del av vår lilla familj i början av December förra året.
Dom är otroligt söta och väldigt sociala, ibland gosar dom in sig i mitt hår och ligger och sova där länge.
Dom är även väldigt duktiga på att pussas på munnen :)
Saga och Pixel bor i ett gammalt dockskåp som vi gjorde iordning (jag kom med idén och Anders fixade det ;) )Det här är Saga, hon är den större av dom två
Och det här är Pixel

Oftast blir bilderna såhärSå om man tycker det är svårt att fotografera katter så försök att fotografera Gerbiler :D
Jag tycker det är så charmigt när dom står på bakbenen, Saga ser ut som en liten ekorre <3
Och Pixel ser nästan ruskigt mänsklig ut :D
Underbart charmiga är dom iaf
Kolla in morrhårenBehöver jag ens säga att katterna älskar dom? ;)

4 kommentarer:

  1. Men vilka sötnosar! Och det var verkligen en strålande idé med dockskåpet, så mycket häftigare kan de knappast få, rena lyxlyan.
    Jättekul att se dessa små flickor med alldeles underbara ögon.

    Många kramar till er från Lena o missarna i Uppsala

    SvaraRadera
  2. Väldigt imponerad på hur bra bilder du har tagit på Pixel och Saga. Min svärmor har ju också gerbilder och jag har "försökt" ta kort på dem.. Inte lätt alls! :)
    Och snacka om att katterna har en riktig live-TV i det där dockskåpet! :)

    Hälsningar från oss alla!!!

    SvaraRadera
  3. Vilka små sötnosar och så häftigt med dockskåpet! :-)

    SvaraRadera